Kursuse õpiväljundid:
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
1. oskab kirjutada loetavat koodi ja koostada ja jooksutada oma programmi valideerimiseks teste ning kasutada selleks efektiivseid töövõtteid;
2. oskab planeerida konkreetsele võistlusele sobivat strateegiat;
3. teab, mis on ahne algoritm, ja oskab kasutada ahnet lähenemist;
4. tunneb ja oskab kasutada dünaamilise planeerimise algoritme klassikaliste probleemide, nagu seljakoti pakkimise, rändkaupmehe ja Levenshteini kauguse, leidmiseks;
5. teab, mis on Fenwicki puu, lõikude puu ja ühisosata hulgad, oskab neid kasutada ülesannete lahendamisel;
6. teab, mis on sild, artikulatsioonipunkt, minimaalne toes, klikk, maksimaalne voog ja minimaalne lõige ning oskab neid leida;
7. oskab kasutada erinevaid algoritme alam- ja osastringide leidmiseks, sh räsid, Knuth-Morris-Pratti algoritm ning sufiksipuud, teab, mis on nende erinevused, puudused ja eelised;
8. oskab valida sobivad struktuurid erinevate geomeetriliste objektide esitamiseks (punkt, sirge, hulknurk);
9. oskab keerata punkte tasandil, leida punktide vahelist kaugust, leida sirgete lõikepunkti ja määrata lõikude omavahelist asendit tasandil, samuti oskab leida hulknurga pindala;
10. tunneb arvutusgeomeetria peamisi võtteid ja oskab leida kumerat katet ning määrata, kas punkt asub hulknurgas.
Õppejõud:
Targo Tennisberg - Eesti informaatikaolümpiaadi žürii esimees;
Õpiku „Võistlusprogrammeerimine I ja II“ kaasautor: https://www.teaduskool.ut.ee/sites/default/files/teaduskool/oppetoo/voistlusprogrammeerimine_i_osa.pdf;
https://www.teaduskool.ut.ee/sites/default/files/teaduskool/oppetoo/voistlusprogrammeerimine_ii.pdf
Katrin Gabrel - Õpiku „Võistlusprogrammeerimine I ja II“ kaasautor: https://www.teaduskool.ut.ee/sites/default/files/teaduskool/oppetoo/voistlusprogrammeerimine_i_osa.pdf;
https://www.teaduskool.ut.ee/sites/default/files/teaduskool/oppetoo/voistlusprogrammeerimine_ii.pdf
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. 1. Efektiivne programmeerimistehnika. Ahned algoritmid. |
17 |
|
2. 2. Dünaamiline planeerimine |
17 |
|
3. 3. Eriotstarbelised puud. |
17 |
|
4. 4. Graafiteooria. |
17 |
|
5. 5. Tekstialgoritmid. |
18 |
|
6. 6. Arvutusgeomeetria. |
18 |
|
Hinnainfo:
30 eur - hind üldhariduskoolide õpilastele
Toimumiskoha info:
Moodle keskkond
Õppekeskkonna kirjeldus:
Kursus toimub veebipõhiselt TÜ Moodle´i keskkonnas
Toimumise ajakava ja lisainfo:
veebipõhiselt vastavalt tegevuskavale Moodle'i keskkonnas
Nõuded lõpetamiseks:
Kursuse lõpetamiseks tunnistusega on vajalik vähemalt 5 teema tööde sooritamist ning kõigi tehtud teemade punktide kogusumma peab olema vähemalt 50% kogu kursuse maksimumist.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristav (A, B, C, D, E, F, mi)
Hindamismeetodid:
Iga teema kohta tuleb sooritada 20 küsimusest koosnev test ning lahendada vähemalt kolm programmeerimisülesannet.
Hindamiskriteeriumid:
Koondhinne kujuneb kõigi teemade punktide alusel. Iga teema eest võib saada kuni 100 punkti, millest test annab 10 punkti ja ülesanded maksimaalselt 90 punkti, kusjuures iga üksik ülesanne annab kuni 30 punkti.
Väljastatav dokument:
tunnistus/tõend
Tulumaksutagastus füüsilisest isikust maksjale:
Ei
Registreerumise tähtaeg:
06.10.2024
Täiendav info:
Annika Põlgast, annika.polgast@ut.ee, +372 +372 508 1170
Programmi kood:
P2TP.TK.091