Kursuse õpiväljundid:
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
1. teab, mis on programmi elutsükkel, ning on kursis peamiste programmi kirjutamiseks ja täitmiseks vajaminevate komponentide tööpõhimõtetega;
2. oskab kirjutada käsurea programme, lugeda sisendit (standardvoost ja failist) ja väljastada korrektse väljundi;
3. suudab hinnata oma valitud algoritmi ajalist keerukust ning tööaega maksimaalse lubatud andmemahu korral;
4. teab põhilisi andmetüüpe ning oskab neid kasutada ülesannete lahendamisel;
5. tunneb oma valitud programmeerimiskeele standardteekides realiseeritud enamkasutatavaid andmestruktuure, sortimisfunktsioone ja oskab neid kasutada;
6. on tutvunud järgmiste paradigmade ja võtetega ning oskab neid kasutada lihtsamate ülesannete lahendamisel: rekursioon, kahendotsing, topeltkahendotsing, "jaga ja valitse", dünaamiline planeerimine;
7. oskab kasutada lihtsat moodularvutust programmeerimisülesannetes;
8. oskab kasutada ja programmeerida lihtsaid arvuteoreetilisi funktsioone arvu algtegurite ning suurima ühisteguri ja vähima ühiskordse leidmiseks;
9. suudab teisendada arve erinevate positsiooniliste arvusüsteemide vahel ning on tuttav efektiivsete arvutamisvõtetega;
10. tunneb graafiteooria põhitermineid ja oskab koostada lihtsamaid algoritme graafidel.
Õppejõud:
Targo Tennisberg - Eesti informaatikaolümpiaadi žürii esimees;
Õpiku „Võistlusprogrammeerimine I ja II“ kaasautor: https://www.teaduskool.ut.ee/sites/default/files/teaduskool/oppetoo/voistlusprogrammeerimine_i_osa.pdf;
https://www.teaduskool.ut.ee/sites/default/files/teaduskool/oppetoo/voistlusprogrammeerimine_ii.pdf
Katrin Gabrel - Õpiku „Võistlusprogrammeerimine I ja II“ kaasautor: https://www.teaduskool.ut.ee/sites/default/files/teaduskool/oppetoo/voistlusprogrammeerimine_i_osa.pdf;
https://www.teaduskool.ut.ee/sites/default/files/teaduskool/oppetoo/voistlusprogrammeerimine_ii.pdf
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. 1. Programmide sisemaailm. |
17 |
|
2. 2. Läbivaatus- ja otsingualgoritmid. |
17 |
|
3. 3. Algoritmi keerukus ja põhilised andmestruktuurid. |
17 |
|
4. 4. Arvuteooria. |
17 |
|
5. 5. Dünaamiline planeerimine. |
18 |
|
6. 6. Sissejuhatus graafiteooriasse. |
18 |
|
Hinnainfo:
30 eur - hind üldhariduskoolide õpilastele
Toimumiskoha info:
Moodle keskkond
Õppekeskkonna kirjeldus:
Kursus toimub veebipõhiselt TÜ Moodle´i keskkonnas
Toimumise ajakava ja lisainfo:
veebipõhiselt vastavalt tegevuskavale Moodle'i keskkonnas
Nõuded lõpetamiseks:
Kursuse lõpetamiseks tunnistusega on vajalik vähemalt 5 teema tööde sooritamist ning kõigi tehtud teemade punktide kogusumma peab olema vähemalt 50% kogu kursuse maksimumist.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristav (A, B, C, D, E, F, mi)
Hindamismeetodid:
Iga teema kohta tuleb sooritada 20 küsimusest koosnev test ning lahendada vähemalt kolm programmeerimisülesannet.
Hindamiskriteeriumid:
Koondhinne kujuneb kõigi teemade punktide alusel. Iga teema eest võib saada kuni 100 punkti, millest test annab 10 punkti ja ülesanded maksimaalselt 90 punkti, kusjuures iga üksik ülesanne annab kuni 30 punkti.
Väljastatav dokument:
tunnistus/tõend
Tulumaksutagastus füüsilisest isikust maksjale:
Ei
Registreerumise tähtaeg:
06.10.2024
Täiendav info:
Annika Põlgast, annika.polgast@ut.ee, +372 +372 508 1170
Programmi kood:
P2TP.TK.075