Kursuse õpiväljundid:
Kursuse läbinud:
* omavad ülevaadet põhilistest väärtustest, hoiakutest, oskustest ja teadmistest, mida on vaja laste (sotsiaal)meediakasutuse arendamisel silmas pidada;
* analüüsivad ja märkavad erinevate generatsioonide meediakasutuses ja tajutud normides sarnasusi ja erinevusi;
* teavad, millistest komponentidest koosnevad peamised digi-, meedia- ja infopädevuste ning veebimeediariskide teoreetilised raamistused
* omavad esmast ülevaadet Eesti meediahariduse süsteemist;
* harjutavad ja analüüsivad 4k-riskimudeli järgi valminud mänge ning näevad võimalusi olemasolevate/tuttavate mängustruktuuride kohandamiseks digi, meedia- ja infopädevuste arendamiseks oma töös;
* katsetavad praktiliselt vähemalt üht mängulist lähenemist ning reflekteerivad selle üle.
Õppejõud:
Maria Murumaa-Mengel - meediauuringute kaasprofessor, PhD
Inger Klesment - kommunikatsiooni ja meediapädevuse spetsialist, MA
Kaarel Lott - digimeedia uuringute nooremteadur, MSc
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. Sissejuhatus; meediapädevuste arendamisest Eesti haridussüsteemis. Laste- ja noortekultuur - kust seda digiplatvormidel leida ja kuidas sisu mõista? |
3 |
Maria Murumaa-Mengel, Inger Klesment |
2. Mänguline meistriklass: motivatsioon ja kaasamine mängu abil |
1 |
Inger Klesment |
3. 4K-veebiriskide mudel (kahjulik veebisisu, kontakt, käitumine, kokkulepe) ja selle põhjal loodud mängulised lähenemised |
3 |
Inger Klesment, Kaarel Lott |
4. Ühe mängulise meediaõpetuse tunni osalusvaatlus, kus õpetaja roll on mängulistes tegevustes aktiivselt osaleda ja vajadusel lastele tõlkida |
1 |
Inger Klesment |
5. Digimeediapädevusi arendavate mängude loomise seminar |
3 |
Inger Klesment |
6. Oma klassiga meediaõpetuse tunni ette valmistamine, läbiviimine ja kogemuse üle reflekteerimine |
13 |
Inger Klesment |
7. Eneserefleksiooni ja tagasiside seminar |
1 |
Inger Klesment |
Hinnainfo:
Koolitusel osalemine sihtrühma õpetajatele tasuta. Koolitust rahastab Briti Nõukogu
Toimumiskoha info:
Tallinn
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
* loeng: 7,5 t (veebis)
* osalusvaatlus: 1 t (koolis/lasteaias)
* seminar: 3 t (kohapeal)
* iseseisev töö: 13 t (koolis/lasteaias)
* lõpuseminar: 1,5 t (veebis)
Nõuded lõpetamiseks:
Koolituse läbimine 100%liselt, järelülesande sooritamine positiivsele hinnangule. Ainult koolituspäevadel osalejad saavad selle kohta tõendi, lõpprefleksiooni esitajad tunnistuse.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid:
osalemine auditoorses õppetöös, iseseisva töö tegemine
Hindamiskriteeriumid:
osalemine auditoorses õppetöös, iseseisva töö tegemine
Väljastatav dokument:
tunnistus/tõend
Registreerumise tähtaeg:
04.10.2024
Täiendav info:
Gea Kiisk, gea.kiisk@ut.ee, +372 +372 737 6593
Programmi kood:
SVUH.TK.054