Kursuse õpiväljundid:
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- reflekteerib enda vaimse ja emotsionaalse tervise ning tasakaalu üle;
- oskab toetada enda vaimset ja emotsionaalset tervist professionaalse arengu jooksul;
- analüüsib oma vaimse tervise seisundit ja võtab kasutusele tööriistu enesetäiendamiseks ja vaimse heaolu säilitamiseks;
- märkab ja planeerib tegevusi, mis toetavad vaimset ja emotsionaalset tasakaalu;
-koostab praktilise tegevusplaani, mis toetab teda eesmärkide seadmisel ning saavutamisel läbi tasakaalustatud igapäevaste rutiinide rakendamise.
Õpingute alustamise tingimused:
Kuulumine sihtrühma
Õppejõud:
Anu Leuska - TÜ Narva kolledž, pedagoogika ja psühholoogia nooremlektor, täiskasvanute koolitaja
Nelly Randver - TÜ Narva kolledži külalislektor, kooli psühholoog, praktilise kogemusega täiskasvanute koolitaja vaimse tervise alal.
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. Iseseisev töö ja tagasisidestamine |
38 |
Anu Leuska, Nelly Randver |
2. 1.päev: Vaimse tervise olemus ja tähtsus
Vaimse ja emotsionaalse tervise alused
- Mis on vaimne tervis ja miks on see oluline?
- Vaimse ja emotsionaalse tervise määratlemine ning tähtsus õpetajatöös.
- Õpetaja vaimse tervise mõju õpilastele ja õppeprotsessile.
- Arutelud ja praktilised harjutused vaimse tervise väärtustamiseks igapäevatöös. |
8 |
Nelly Randver |
3. 2.päev: Emotsioonide juhtimine ja stressi ennetamine
Emotsioonid ja nende juhtimine
- Emotsioonide roll ja nende teadlik juhtimine.
- Emotsionaalse eneseteadlikkuse ja enesejuhtimise oskused.
- Stressi põhjused, sümptomid ja tagajärjed.
- Stressijuhtimise tehnikad ja läbipõlemise ennetamine. |
8 |
Anu Leuska |
4. 3.päev: Sotsiaalne toetus ja suhtluskultuur
Sotsiaalse võrgustiku roll ja kolleegide toetus
- Sotsiaalne võrgustik kui vaimse tervise toetaja.
- Vaimset tervist toetava keskkonna loomine ja hoidmine.
- Suhtluskultuur kolleegide vahel, mis toetab vaimset heaolu.
- Kolleegidevahelise toe pakkumine ja vastuvõtmine. |
8 |
Anu Leuska |
5. 4.päev: Enesehoid ja teadlikkus
Enesehoiu põhimõtted ja rutiinid
- Eneseanalüüs ja teadlikkuse suurendamine oma vaimse tervise seisundist.
- Enesehoiu harjumuste ja rutiinide kujundamine pikaajalise vaimse tervise hoidmiseks.
- Tööriistad ja strateegiad õpetaja enesehoiu toetamiseks. |
8 |
Nelly Randver |
6. 5. päev: Praktilised harjutused ja kokkuvõte
Vaimse tervise toetamise praktikad ja refleksioon
- Praktilised harjutused vaimse tervise toetamiseks igapäevatöös.
- Praktilise tegevusplaani kavandamine.
- Rühmaarutelud ja kogemuste jagamine.
- Kursuse kokkuvõte, refleksioon ja edasised sammud. |
8 |
Anu Leuska, Nelly Randver |
Hinnainfo:
Tegevust "Haridus- ja noortevaldkonna töötajate esma- ja täiendusõpe ning järelkasv" kaasrahastab Euroopa Liit Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest
Toimumiskoha info:
Ida-Viru maakond Narva kolledž, Raekoja plats 2, Narva
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
09.10.2025, Nelly Randver
10.10.2025, Anu Leuska
16.10.2025, Anu Leuska
17.10.2025, Nelly Randver
31.10.2025, Nelly Randver ja Anu Leuska koos
Nõuded lõpetamiseks:
Osalemine õppetöös: Õppija peab olema kohal vähemalt 70% auditoorsest õppest, et tagada piisav osalus.
Praktiliste tööde täitmine: Kõik praktilised ülesanded, sealhulgas vaimse tervise päevik, enesehoiuplaan ja lõpuseminari refleksioon, peavad olema sooritatud ja õigeaegselt esitatud.
Aktiivne osalemine: Õppija peab aktiivselt osalema rühmaaruteludes ja panustama meeskonnatöösse.
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid:
Osalemise arvestus (kontaktõppes ja rühmaaruteludes)
Praktiliste tööde hindamine (vaimse tervise päevik, enesehoiuplaan)
Refleksioon ja eneseanalüüs (lõpuseminaril)
Sõnaline hindamine: arvestatud / mittearvestatud
Hindamiskriteeriumid:
Hindamiskriteeriumid:
Õppetöös osalemine
Õppija on osalenud vähemalt 70% ulatuses kontaktõppekoolitusel.
Praktiliste tööde sooritamine
Õppija peab pidama vaimse tervise päevikut vähemalt ühe (või kahe) nädala jooksul.
Õppija peab koostama isikliku enesehoiu plaani, kus on määratletud igapäevased ja iganädalased tegevused heaolu toetamiseks.
Õppija osaleb lõpuseminaril ja esitab refleksiooni oma vaimse, füüsilise ja emotsionaalse tervise tasakaalu hoidmise kohta.
Aktiivne osalemine rühmaaruteludes ja praktilistes tegevustes
Õppija on aktiivne kaasosaline grupiaruteludes ja praktilistes ülesannetes, jagab kogemusi ning osaleb probleemülesannete lahendamises.
Väljastatav dokument:
tunnistus
Täiendav info:
Viktoria Tsventarnaja, viktoria.tsventarnaja@ut.ee, +372 +372 740 1914
Programmi kood:
SVNC.TK.399