Kursuse õpiväljundid:
Kursuse läbinu:
* mõistab, kuidas areneb laste saavutusmotivatsioon;
* mõistab laste spordist loobumise põhjuseid;
* oskab selgitada, mis põhjustab noorsportlaste läbipõlemist spordis;
* mõistab lapsevanemate rolli noorsportlase arengus;
* mõistab pikaajalise spordimotivatsiooni kujundamise põhimõtteid.
Õppejõud:
Aave Hannus - PhD psühholoogias, Tartu Ülikooli psühholoogia instituudi spordipsühholoogia õppejõud. Uurimisvaldkonnad on keskendumine, motivatsioon, liikumisharjumuste kujunemine ja söömishäirete esinemine sportlaste seas.
20 aastat nõustamiskogemust sportlaste, treenerite ja noorsportlaste vanematega kokku 47 erineval spordialal.
Pikaajaline koolituste läbiviimise kogemus treeneritele ja õpetajatele, sportlastele ning lapsevanematele spordi- ja soorituspsühholoogia valdkonnas.
Gähtlin Leppänen - MA, spordipsühholoog, EPL liige,Tallinna Arte Gümnaasium spordipsühholoogia õpetaja, MTÜ SPIN-programm mentor
Content:
Teema |
Maht |
Õppejõud |
1. Iseseisvaks õppimiseks mõeldud videoloengud aitavad mõista laste spordiga tegelemise motivatsiooni ja väljalangemise põhjuseid ning psühholoogiliste oskuste rolli talendi arendamisel. Õppimist toetavad näidisjuhtumite kirjeldused ja kinnistavad enesetestid.
Videoloengute teemad:
* Kuidas kujuneb saavutusmotivatsioon?
* Milles seisneb ebaõnnestumise hirm ja kuidas sellest hoiduda?
* Mis pidurdab arengut ja takistab sooritust?
* Milline on lapsevanema roll noorsportlase arengus? |
6 |
Aave Hannus |
2. Praktilises töötoas õpitakse strateegiaid, mida lapse toetamiseks kasutada.
Töötoa teemad:
* Kus on lapsevanema rolli piirid ja miks on oluline püsida oma rollis?
* Kuidas mõista, mis lapsega spordis toimub?
* Kuidas aidata lapsel treeninguks ja võistluseks valmistuda?
* Kuidas rääkida lapsega tulemustest?
* Kuidas hoida talendi arendamine lapse jaoks naudingut ja huvi pakkuvana? |
6 |
Gähtlin Leppänen |
Toimumiskoha info:
Tallinn Tartu Ülikooli Tallinna esindus, Teatri väljak 3-309, 10143 Tallinn (3. korrus)
Õppekeskkonna kirjeldus:
Õppetöö toimub koolituse läbiviimiseks sobivates õpperuumides, mis on varustatud vajaliku õppetehnikaga ja vastavad tervisekaitse- ja ohutusnõuetele.
Toimumise ajakava ja lisainfo:
Iseseisev õppimine nädala jooksul enne töötuba (3 tundi videoloenguid, 3 tundi iseseisev ettevalmistus) omale sobival ajal ja sobivas tempos Tartu Ülikooli e-õpi keskkonnas Moodle, millele saab juurdepääsu alates 11.08.2025.
Töötoa ajakava 18.08.2025:
10:00-11:30 töötuba
11:30-11:45 sirutuspaus
11:45-13:15 töötuba
13:15-14:15 lõuna
14:15-16:00 töötuba
Nõuded lõpetamiseks:
Tunnistus väljastatakse osalejatele, kes osalevad koolituspäeval kontaktõppes ja täidavad iseseisvad ülesanded (videoloengute läbi töötamine).
Õpiväljundite saavutatuse hindamise viis:
Eristamata (arv, m.arv, mi)
Hindamismeetodid:
Teadmisi ja oskusi hinnatakse tulemusega arvestatud/mittearvestatud.
Hindamiskriteeriumid:
Iseseisva töö tegemine, osalemine kontaktõppes.
Väljastatav dokument:
tunnistus
Tulumaksutagastus füüsilisest isikust maksjale:
Jah
Registreerumise tähtaeg:
10.08.2025
Täiendav info:
Inge Tera, inge.tera@ut.ee, +372 +372 737 4829
Programmi kood:
SVPH.TK.157